2013年6月21日 星期五

由黑山進入阿爾巴尼亞

阿爾巴尼亞有著一個跟阿爾及利亞很相似的名字, 不過一個在歐洲, 一個在非洲, 而且兩者無關係。提起阿爾巴尼亞, 不知道通常會有什麼印象? 貧窮? 封閉? 呃.....其實都沒錯的......

阿國是巴爾幹半島上的一個小國, 鄰國為黑山(北)、馬其頓(東)和希臘(南)。使用貨幣為Lek, 只能在阿國內兌換到, 所以離開之前, 記得把所有的Lek換掉! 人們主要是阿爾巴尼亞裔, 相傳祖先為伊里利亞人(Illyrian), 所以語言跟鄰國毫不相通, 獨自成為一體。在過去曾長時間被共產獨裁者Enver Hoxha統治; 雖然他死後國家漸轉變為民主政治, 但據在這裡Hostel的職員所說, 阿國仍是沒什麼意思改變鎖國的情況......

以上是阿爾巴尼亞大概的狀況。不過, 比起Tirana本身, 相信大部分人更有興趣知道(或者說是需要知道)的是......如何從陸路進入阿爾巴尼亞! 這方面就是我之前計劃旅行時花最多時間看資料的地方。一上網打上Ulcinj / Shkodër的搜尋字, 就能看到多少人在問這個了。無他, 因為不像一般歐洲國家有固定的時間表, 阿爾巴尼亞的交通只能於當地的時候才會知道實際狀況!

很刺激(?)是吧? 進行這部分當日, 我也有點緊張, 畢竟從沒試過一個人在異地面對如此繁複且沒確定性的交通啊。

由Kotor出發, 雖然有一班12:15的巴士直往Ulcinj, 但因為太晚會趕不及下一班巴士, 於是我乘坐09:45的巴士前往Bar。如果是在Budva出發的話, 會有更多班次的巴士前往Ulcinj。由於巴士時間表經常變動, 最準確也只能於當地巴士站查看。

前往Bar的中途, 算是成功把LP Montenegro封面的那個小島Sveti Stefan拍下來~這個小島, 如非在島內餐廳酒店等有預約, 是不能進內的。
巴士於11點多便到達Bar。Bar雖然有一個古城遺跡, 聽說也值得一看; 但由於Bar的巴士總站跟Bar的市中心有一段不短的距離, 同時亦剛好遇上一位同是要前往阿爾巴尼亞Shkodër的英國老先生, 於是便一起在巴士站的餐廳吃點東西, 同時等待12:08出發前往Ulcinj。

大概12:38左右巴士到達位於黑山南部的Ulcinj, 這裡已是阿爾巴尼亞人的聚居地。跟Bar一樣, 巴士總站附近什麼都沒有, 所以可以乖乖的在巴士站等車。前往關口的小巴, 除了早上06:00跟07:00兩班以外, 下午就只有13:15這一班(雖然這是最新的, 但這條巴士線的班次曾改動過, 最新資料恐怕還是要詢問Hostel的職員), 所以如果Miss掉這班車的話......計程車歡迎你。

小巴從Ulcinj出發, 只會載到黑山-阿爾巴尼亞兩國關口。來到關口時, 所有人都要下車並帶著行李, 徒步走過去關口讓關員檢查證件。等取證件的時候, 一堆人圍在關卡窗口旁邊, 感覺非常原始......拿回證件後, 繼續徒步走往阿爾巴尼亞方面。一如前人所說, 在關口已有一些小巴(當地稱Furgon)在等客。本來正常路線是應該先前往Shkodër, 然後再轉一次Furgon往Tirana的, 但由於當時已有直接往Tirana的Furgon, 收費也才EUR 3左右, 自是坐這個。跟一路同行的那位英國先生分別後, 我也在一位會說英文的黑山阿爾巴尼亞裔年輕女生的幫忙下, 一同坐進直往Tirana的Furgon, 車費450 Lek。

根據那位女生所說, Furgon司機有時候會收歐元, 但由於有時候兌換價錢後歐元比Lek貴, 其實付Lek會比較好。正常來說, 剛進阿爾巴尼亞, 身上不會有Lek, 所以當時的司機中途會在一找換店停下來, 讓我們兌換足夠付車資的Lek, 直到所有人都拿著殘舊得不得了的紙幣, 這才繼續往Tirana駛去。

Furgon始終是小巴, 有時候繞路找乘客在所難免, 但已是阿爾巴尼亞境內來往城市間最快的交通公具了(阿國火車......行駛速度比普通汽車還要慢, 班次亦出奇的疏落, 歡迎有興趣人士挑戰)。還有, 由於阿爾巴尼亞的路況實在不太好, 很多時候地上都凹凸不平甚至有洞, 於是不難看到車子在公路上呈S狀行駛; 沿途亦可看到當地人就那麼站在公路旁等車, 感覺真像Hitchhiking......

另外, Furgon沒有正式的車站, 也沒有時間表(Berat出發的Furgon除外), 通常坐滿客就開車, 所以來到陌生的城市要找Furgon, 幾乎一定要問當地人。這倒不用擔心, 因為阿爾巴尼亞人對外國人很好, 即使不會英語, 只要跟他們(包括司機)說"目的地名字"和"Furgon"兩字, 他們便會想辦法引導旅客!

總括一下我當日進入阿爾巴尼亞的經過:
09:45-約11:20             Kotor - Bar
12:08-12:38                 Bar - Ulcinj
13:15                           Ulcinj小巴往關口
                                    徒步從黑山境內過關進入阿爾巴尼亞境內
13:xx-16:30                 關口 - Tirana

希望以上對有興趣走這條路線的旅行人士有用^_^

9 則留言:

  1. HELLO!!!我都係打算6 月出發, 用3星期左右KO 大部份BALKAN STATES...
    但我諗緊應該係由德國搭RYANAIR 去左克羅地亞先再轉巴士, 定由AUSTRIA出發一路駁火車會平D呢??? 請大大指教....

    回覆刪除
  2. 巴爾幹半島的交通主要係巴士, 冇乜第二個選擇。火車呢, 據我所知, 除左由奧地利/斯洛文尼亞等國家前往Zagreb或Beograd、來往Zagreb / Sarajevo / Beograd之間、Sarajevo<>Mostar之類外, 其他時候你都可以當火車唔存在, 因為克羅地亞的Istria半島, 以及主要旅遊區Adriantic Coast, 我記得火車可直接到達既就只有Split, 好多地方都冇火車到達。 Balkans的巴士其實唔錯, 尤其是比較有錢的Slovenia同Croatia。
    至於阿爾巴尼亞, 除非你好有興趣去挑戰下比普通車更慢、車廂超殘、班次勁少(更可能會突然間冇左班車) , 仲要只得國內線既火車, 如果唔係就只有坐Furgon(等於紅Van)一途

    回覆刪除
  3. 其實我條路線大致係算係
    1. 德國飛dubrovnik(玩克羅)--->BOSNIA-->黑山-->保加-->羅馬尼亞. (諗緊SKIP唔SKIP ALBANIA 同MACEDONIA)...所有地方巴士接巴士

    問題:
    1. 好無SKIP ALBANIA 同MACEDONIA 呢? 因為時間真係唔多..
    2 其實成個PLAN仲係好初步..唔知大大可否比小小意見, 點行會順D??

    感謝你...><

    回覆刪除
  4. 1. 如果Albania您只打算去Tirana既話, 除非您好有興趣睇同共產有關既野, 否則可以唔去。AL既旅遊重點係Berati同南部的Gjirokaster, 兩者都係聯合國文化遺產。如果您時間唔夠, 咁就應該會同我一樣冇得去Gjirokaster, 因為佢真係幾遠, 同埋唔順路去Macedonia, 只順路去Greece。
    我自己覺得, 以歐洲來講AL同MK兩國都算係幾特別既地方。前者我冇見過旅行團, 自由行既遊客都唔多。但就係因為咁, 加上AL好窮, 所以當地明顯有一種純樸的風情, 加上當地人對外國遊客非常友善, 呢D野係歐洲第二個地方好難遇到! (佢地既友善程度係超乎想像, 但基本上可信任)
    MK既Ohrid雖然有旅行團, 不過數量都唔係好多。但佢既景點同AL一樣, 係好容易搵到一個時間, 「獨佔」一個景點, 想睇幾耐就幾耐, 周圍冇人嘈吵, 好好Feel!
    我既行程所需時間唔多, AL的Berati只係行左1日, Ohrid都係1日, 但都幾多時間花係交通上(淨係由黑山去AL Tirana都花左差唔多成日), 呢點您需要諗下。

    2. 未知您的路線, 係BiH只打算去Mostar? 黑山又會想去咩地方呢?
    由DBV出發, BiH我覺得唔去Sarajevo, 其實咁都OK, 畢竟由Sarajevo出番來Adriatic Coast, 一來唔順路, 二來都幾花時間, 坐巴士大概4-5小時先番到去DBV。除非您唔介意跳過黑山, 變成Sarajevo>Niš@Serbia>Sofia, 咁就順路D
    如果都係想去黑山既話, 黑山同保加利亞冇接壤, 所以一係由黑山首都Podgorica>Niš>BG, 一係就AL>MK>BG。
    另外, 羅馬尼亞你要預多D時間比佢, 因為佢面積其實幾大, 而且交通「咩咩地」既國家。由Sofia去RO首都Bucuresti, 坐火車都幾耐, 我以前查資料記得係夜火車; 然後RO國內的火車, 好彩既就以正常速度行走, 唔好彩既就可能地鐵都快過佢(但行緊IC列車既距離......), 兩者我都試過。不過對我來講, 最慘既係, 舊年我都係6月係RO, 天氣勁熱, 但最長果程火車(6 1/2小時+Delay 50 min), 冷氣居然係壞架......>_<

    有問題歡迎再問^.^

    回覆刪除
  5. 09:45-約11:20 Kotor - Bar
    12:08-12:38 Bar - Ulcinj
    13:15 Ulcinj小巴往關口
    徒步從黑山境內過關進入阿爾巴尼亞境內
    13:xx-16:30 關口 - Tirana

    请问你总共花了多少钱呢?

    回覆刪除
  6. Kotor - Bar這程我忘了, 因為沒有給車票照相*_*
    Bar - Ulcinj去年夏天車票要EUR 2.50
    Ulcinj去關口的小巴...看回照片, 車票上面的字像鬼劃符=.=印象是EUR 5左右? 抱歉我忘記了, 但沒有很貴就是
    關口往Tirana那一程需450 Lek, 約EUR 3左右

    回覆刪除
  7. 非常好!非常详细! 你一人自己到那里真的很不容易。
    我也是买了机票从莫斯科到Budapest准备开始巴尔干半岛之旅.其中一站就是你所写的这一篇。
    如果我还有任何疑问能够问你吗?
    请问你有fb吗?

    回覆刪除
  8. 歡迎隨時提問~我能幫多少就幫多少, 畢竟這段路看起來頗「刺激」, 因為一切都不確定, 出發前只看過資料的我, 多多少少也有點擔心; 在這裡也只是希望為志同道合(?)的人稍稍派一下定心丸而已^^"
    fb我是有, 但因為名字太普遍, 你大概找不到我XD 如有需要, 我可以add你。不介意的話, 可以e-mail給我~

    回覆刪除
  9. 請問DUNCAN是甚麼時候去?一個人去嗎?我將於6月頭出發!!!

    回覆刪除